KUPREV
Súvisiace terapie
Reedukačné programy Eľkonin – tréning fonematického uvedomovania KUPOZ Feuersteinova metóda KUPREV KUMOT KUPUBProgram KUPREV je primárne preventívny program určený pre deti predškolského a mladšieho školského veku od 4 do 8 rokov. Tak ako programy KUPOZ, KUMOT a KUPUB aj tento program vypracovala klinická psychologička PhDr. Pavla Kuncová.
Jeho cieľom je uľahčiť deťom vstup do spoločenského života, rozvíjať rečové schopnosti, získať informačnú a sociálnu orientáciu, vymedziť vlastnú osobnosť či zažiť bezproblémový štart povinnej školskej dochádzky. Program rešpektuje všetky špecifiká vývinového obdobia dieťaťa, najvhodnejší je však v období pred vstupom do školy.
Pre koho je vhodný
Program sa úspešne využíva najmä pre deti:
Program sa úspešne využíva najmä pre deti:
- s poruchami pozornosti a hyperaktivitou,
- s vývinovou dysfáziou či inými poruchami reči,
- s poruchami autistického spektra,
- s odkladom povinnej školskej dochádzky,
- s hraničným intelektom,
- s pervazívnymi vývinovými poruchami,
- bilingválne deti,
- úzkostné deti,
- nadané deti,
- všetky deti, ktorým chcú rodičia zabezpečiť bezproblémový vstup do školy
Ako funguje
Program je zostavený pre dvojicu dieťa-rodič a významným spôsobom tak prehlbuje základné prirodzené vzťahy a väzby v rodine Tvorí ho 18 na seba nadväzujúcich tém z bežného života detí. Každá lekcia poskytuje najskôr základné informácie, ktoré sú napísané vo forme rozprávania rodiča dieťaťu. Na každú tému je vyhradený cca 1 týždeň, presná časová hranica však v prípade tohto programu nie je určená.
Program je zostavený pre dvojicu dieťa-rodič a významným spôsobom tak prehlbuje základné prirodzené vzťahy a väzby v rodine Tvorí ho 18 na seba nadväzujúcich tém z bežného života detí. Každá lekcia poskytuje najskôr základné informácie, ktoré sú napísané vo forme rozprávania rodiča dieťaťu. Na každú tému je vyhradený cca 1 týždeň, presná časová hranica však v prípade tohto programu nie je určená.
Ťažisko spočíva najmä v domácej príprave, program realizujú doma rodičia s dieťaťom pod odborným metodickým dohľadom psychológa alebo špeciálneho pedagóga. Program je dostatočne pružný a dá sa prispôsobovať aktuálnej situácii dieťaťa i rodinným zvykom. V prípade potreby sa dajú jeho časti niekoľko krát opakovať so stúpajúcou náročnosťou. Pre dieťa je spracovaný zaujímavou formou, využíva bežné nástroje komunikácie a spolupráce, ako rozhovor, hru, kreslenie, spievanie, lepenie, vystrihovanie a iné typické detské činnosti.
Čo posilňuje
- komunikáciu a rečové schopnosti dieťaťa,
- vzťah medzi dieťaťom a rodičom,
- orientáciu v bežných sociálnych situáciách,
- informačnú orientáciu k daným témam,
- informácie o vlastnej osobe a rodinných vzťahoch
- orientáciu v čase a v priestore,
- bezproblémovú adaptáciu na školu,
- zdravý vývin osobnosti a lepšiu kvalitu života dieťaťa.