Vytvorené: pred 5 mesiacmi

Poruchy čítania a inkluzívna podpora: Ťažkosti s čítaním III.

Obsah

Rozvoj čítania v druhom vzdelávacom cykle – prechod na druhý stupeň ZŠ. Rozvoj čítania s porozumením. Spolučítanka. Rozvoj čítania s porozumením cez metakognitívne stratégie.


Účastník webinára sa naučí:

  • dobrú a prakticky orientovanú teóriu o poruchách čítania a kontinuu slabých čitateľov (nepravá dyslexia, ako čítajú dysfatici, čitatelia v hraničnom pásme, čitateľ s intelektovým znevýhodnením a pod.)

  • oblasti hodnotenia čítania, vedieť vyčítať a čítať zo správ iného kolegu alebo zo správania dieťaťa

  • vedieť si prakticky zdiagnostikovať čitateľský vývin dieťaťa ak odborná diagnostika viazne alebo je „trochu mimo“

  • mať prehľad a orientovať sa v tradičných a nových pomôckach pre podporu čitateľských zručností

  • pracovať podľa metodiky Spolučítanka


Komu je určený

  • školské podporné tímy a školský špeciálny pedagóg

  • školský psychológ

  • učiteľ primárneho stupňa

  • liečebný pedagóg

  • školský logopéd


Lektor/lektori

Erik Žovinec - vyštudoval učiteľstvo pre mentálne postihnutých. Pracoval ako špeciálny pedagóg, učiteľ, poradenský pracovník v oboch typoch poradní, viedol neziskovku pre rozvoj poradenských pracovníkov v Hlohovci. Už 17 rokov robí výskum a učí na UKF v Nitre. Vymyslel viacero vecí pre nápravu porúch čítania, napr. štandardizovaný test pre stredoškolákov ČISTA – Čítanie starších a metodiku Spolučítanka, ktorá sa používa v niektorých poradniach a školách v SR a ČR, slovenská verzia apky Tablexia. 

Momentálne sa podieľa na školskej reforme (kapitola Podporné opatrenia) v rámci spolupráce s ŠPÚ.


Organizátor

UNIVERZITKA, www.univerzitka.sk


Organizačné info

  • Termín: 23.1.2024

  • Čas: 16:00-19:00

  • Miesto: online

  • Vzdelavanie je AKREDITOVANÉ

  • Termín prihlásenia do 23.1.2024