Poruchy čítania a inkluzívna podpora: Ťažkosti s čítaním III.
Obsah
Rozvoj čítania v druhom vzdelávacom cykle – prechod na druhý stupeň ZŠ. Rozvoj čítania s porozumením. Spolučítanka. Rozvoj čítania s porozumením cez metakognitívne stratégie.
Účastník webinára sa naučí:
dobrú a prakticky orientovanú teóriu o poruchách čítania a kontinuu slabých čitateľov (nepravá dyslexia, ako čítajú dysfatici, čitatelia v hraničnom pásme, čitateľ s intelektovým znevýhodnením a pod.)
oblasti hodnotenia čítania, vedieť vyčítať a čítať zo správ iného kolegu alebo zo správania dieťaťa
vedieť si prakticky zdiagnostikovať čitateľský vývin dieťaťa ak odborná diagnostika viazne alebo je „trochu mimo“
mať prehľad a orientovať sa v tradičných a nových pomôckach pre podporu čitateľských zručností
pracovať podľa metodiky Spolučítanka
Komu je určený
školské podporné tímy a školský špeciálny pedagóg
školský psychológ
učiteľ primárneho stupňa
liečebný pedagóg
školský logopéd
Lektor/lektori
Erik Žovinec - vyštudoval učiteľstvo pre mentálne postihnutých. Pracoval ako špeciálny pedagóg, učiteľ, poradenský pracovník v oboch typoch poradní, viedol neziskovku pre rozvoj poradenských pracovníkov v Hlohovci. Už 17 rokov robí výskum a učí na UKF v Nitre. Vymyslel viacero vecí pre nápravu porúch čítania, napr. štandardizovaný test pre stredoškolákov ČISTA – Čítanie starších a metodiku Spolučítanka, ktorá sa používa v niektorých poradniach a školách v SR a ČR, slovenská verzia apky Tablexia.
Momentálne sa podieľa na školskej reforme (kapitola Podporné opatrenia) v rámci spolupráce s ŠPÚ.
Organizátor
UNIVERZITKA, www.univerzitka.sk
Organizačné info
Termín: 23.1.2024
Čas: 16:00-19:00
Miesto: online
Vzdelavanie je AKREDITOVANÉ
Termín prihlásenia do 23.1.2024
Linky:
Poruchy čítania a inkluzívna podpora: Ťažkosti s čítaním III.