Poruchy čítania a inkluzívna podpora: Ťažkosti s čítaním I.
Prvý blok vzdelávania prevedie novými teoretickými základmi porúch a ťažkostí v základnej školskej zručnosti. Znie to hrozne, ale je to zaujímavé: Simple view of reading, Garden Variety of Poor Readers, Pseudodyslexia a dyslexia, Prediktory porúch učenia v ranom veku a vstup do školy, model ťažkosti v čítaní s porozumením.
Z obsahu
- prakticky orientovaná teória o poruchách čítania a kontinuu slabých čitateľov (nepravá dyslexia, ako čítajú dysfatici, čitatelia v hraničnom pásme, čitateľ s intelektovým znevýhodnením a pod.)
- oblasti hodnotenia čítania, vedieť vyčítať a čítať zo správ iného kolegu alebo zo správania dieťaťa
- vedieť si prakticky zdiagnostikovať čitateľský vývin dieťaťa, ak odborná diagnostika viazne alebo je „trochu mimo“
- mať prehľad a orientovať sa v tradičných a nových pomôckach pre podporu čitateľských zručností
- pracovať podľa metodiky Spolučítanka
Komu je určený
- školské podporné tímy
- školský špeciálny pedagóg
- školský psychológ
- učiteľ primárneho stupňa
- liečebný pedagóg
- školský logopéd
Lektor
Erik Žovinec
- Vyštudoval učiteľstvo pre mentálne postihnutých.
- Pracoval ako špeciálny pedagóg, učiteľ, poradenský pracovník v oboch typoch poradní, viedol neziskovku pre rozvoj poradenských pracovníkov v Hlohovci.
- Už 17 rokov robí výskum a učí na UKF v Nitre. Vymyslel viacero vecí pre nápravu porúch čítania napr. štandardizovaný test pre stredoškolákov ČISTA – Čítanie starších a metodiku Spolučítanka, ktorá sa používa v niektorých poradniach a školách v SR a ČR, slovenská verzia apky Tablexia.
- Momentálne sa podieľa na školskej reforme (kapitola Podporné opatrenia) v rámci spolupráce s ŠPÚ
Organizačné info
- čas: 16:00 - 19:00
- akreditované
- prvý z troch blokov (II.blok - 8.2.2023, III.blok - 13.3.2023)
18 January 2023
on-line,
SK
EUR
30
Linky: