Matematika názorne nielen pre žiakov s dyskalkúliou
Obsah
Najčastejšie problémy pri rozvoji matematických predstáv, ich príčiny, priebeh a súvislosti:
na strane žiaka (kognitívne, percepčné a osobnostné faktory)
na strane metodického vedenia (voľba postupností učiva, metodika výuky, metodické úskalia)
diagnostika - rýchla orientačná kvalitatívna diagnostika predmatematických a matematických zručností na 1.stupni ZŠ, ktoré sú často podkladom problémov na 2.stupni ZŠ
Pedagogická intervencia/reedukácia:
metodika je vhodná pre deti, ktoré si nevytvorili predstavu desiatkovej sústavy, neporozumeli pozičnej hodnote číslic v čísle. Na základe toho využívajú neefektívne postupy pri numerických operáciách sčítania a odčítania. Následne neporozumeli operáciám násobenia a delenia. Nedokážu riešiť komplexné aritmetické úlohy. Deti postupne nezvládajú zvyšujúci sa objem učiva, nechápu súvislosti a hrozí im školské zlyhanie až rezignácia na výuku
metodika využíva modelovanie mentálnej činnosti prostredníctvom farebných hranolov, sietí s grafickým usporiadaním čísel 0-100, 0-1000, prípadne 0-10000.
V rámci seminára budú poskytnuté účastníkom materiály pre diagnosticko-intervenčnú pomoc deťom, podklady a doporučenia pre preventívne opatrenia, plán pedagogickej podpory.
Komu je určený
Učiteľom 1.stupňa ZŠ, asistentom pedagóga, školským špeciálnym pedagógom, poradenským špeciálnym pedagógom
Lektor/lektori
PaedDr. Renata Wolfová
Organizátor
DYS Cenrum Praha z.ú
Organizačné info
Termín:18.10.2023
Čas: 9:00-17:00
Miesto: Stejskalova 192/9,Praha 8
Rozsah seminára: 8 hodín
Akreditovaný program MŠMT ČR
Termín prihlásenia
do 18.10.2023