Grunnlaget komplexná metóda rozvoja učenia
Grunnlaget metóda pomáha deťom rozvinúť vlastnú schopnosť učiť sa. Metóda pochádza z Nórska. Deti si, pomocou jednoduchých cvičení, zvnútorňujú základné pojmy ako je farba, veľkosť, počet či tvar. Potom, čo si deti základné kategórie osvoja, hľadajú rozdiely a podobnosti.
Metóda Grunnlaget je previazaná v tréningu základných kognitívnych princípov – diskriminácie, asociácie a následne prichádza i generalizácia. Bez týchto procesov je abstraktné myslenie, ktoré je potrebné pre štúdium 2. stupňa ZŠ takmer nemožné.
Metóda je vhodná pre predškolský ročník MŠ a v práci na 1. stupni ZŠ predovšetkým pre učiteľov a učiteľky, ktorí sú s deťmi v dennodennom kontakte.
Metóda grunnlaget je využiteľná ako pri práci s deťmi so špecifickými vzdelávacími potrebami, tak aj s bežnými žiakmi v predškolskom a mladšom školskom veku.
Komu je určený
- učiteľ/učiteľka 1.stupňa
- učiteľ/učiteľka materskej školy
- pedagogický asistent/pedagogická asistentka
- špeciálny pedagóg/pedagogička
- učiteľ/učiteľka profesijného rozvoja
- metodici,
- lektori
Podmienkou je práca s triedou/skupinou detí v materskej škole alebo na prvom stupni (mladšie deti)
Lektor
Karolína Ranglová
Pochádza a žije v Českej republike. Jej profesiou je špeciálna pedagogika a terapia, ktorej sa venuje od roku 2005 – pracovala so sociálne znevýhodnenými deťmi v sociálne vylúčených lokalitách. Vďaka nim pochopila význam sprostredkovaného učenia, stability, režimu, človečenstva, lásky a zdravých vzťahov v rozvoji dieťaťa. Venuje sa sprostredkovanému učeniu, metóde GRUNNLAGET, ktorú vyštudovala v Nórsku a v ČR sa venuje jej využitiu a školeniam.
Organizátor
Inklucentrum
Organizačné info
- dvojdňový seminár
- čas: 9,00 - 17,00 hod.
- Účastníci získajú licencovaný certifikát na uplatňovanie metódy v praxi.
- Účastník dostane metodiku a materiály.
- V cene vzdelávania je aj následne supervízia.