Vytvorené: pred 5 rokmi

Začínajúci školský špeciálny pedagóg v každodennej praxi školy

Cieľ odborného seminára :

zamerať sa na viaceré praktické otázky, ktoré často „trápia“ začínajúcich školských špeciálnych pedagógov na novovytvorených miestach v školách


  • Pokúsime sa o širší pohľad na možné uplatnenie sa tejto profesie v bežných školách. Odborní pracovníci sú aktuálne pomerne nové „prvky“ v mnohých našich školách, ktoré priniesli zmeny vo vzdelávaní dnešnej doby. Vnímaní sú rôzne – od odmietania, neprijímania, nepochopenia ich úlohy a poslania v škole až po rovnocenné a obohacujúce partnerstvo, úprimnú radosť zo vzájomnej spolupráce a spoločného hľadania cesty, ako najlepšie vychovávať a viesť životom naše jedinečné a rôznorodé deti.
  • Poskytneme sumár vedomostí z každodennej praxe a informácií o tom, ako môžu špeciálni pedagógovia svoje poslanie v bežnej škole naplniť s nadšením a dobrou vôľou tak, aby boli plnohodnotnými a dôležitými spolupracovníkmi, pomocníkmi, partnermi a prípadne aj radcami či metodikmi pre učiteľov, rodičov, sprievodcami a podporovateľmi pre deti/žiakov, s jasnou predstavou o tom, čo a ako chcú robiť, k čomu chcú prispieť.


Obsah odborného seminára:

  • Profesia školského špec.pedagóga - úloha a postavenie v škole, spolupráca s vedením, s pedag. zborom, s asistentmi učiteľa, s rodičmi, poradňami a inštitúciami mimo rezortu školstva
  • Obsah činností (administratíva, dokumentácia, plán práce, odborná intervenčná, reedukačná a vzdelávacia činnosť so žiakmi, preventívna činnosť, metodicko  – odborná činnosť)
  • Možnosti a úskalia aplikácie vzdelávacích programov pre žiakov so švvp v rámci vzdelávania školy – vzájomná výmena skúseností
  • Osobitosti práce na prvom a na druhom stupni ZŠ
  • Podporné a reedukačné programy, pomôcky, PC programy
  • Vzájomná výmena skúseností z praxe