Pedagogický asistent v praxi
V práci pedagogického asistenta sa vyskytuje celý rad zložitých a problémových situácií. Deti so ŠVVP sú často v triede znevýhodňované a to sa odzrkadľuje aj na ich študijných výsledkoch. Na seminári sa od skúsenej odborníčky dozviete, ako treba riešiť situácie z praxe pri deťoch so ŠVVP, dozviete sa najoverenejšie zásady učenia, venovať sa bude aj triednym vzťahom, typológiám osobností žiakov a technikám ako pri tom nevyhorieť.
Cieľ
Spoznať a naučiť sa pracovať so vzťahmi v triede, poznať typológiu rôznych osobností žiakov, vedieť ako treba pracovať s príliš sebavedomými a súťaživými žiakmi alebo naopak aký prístup zvoliť k deťom so ŠVVP, ktorí sú často považovaní za triednych outsiderov.
Z obsahu
Úloha asistenta, rozdiel medzi asistentom pedagóga a osobným asistentom, začleňovanie žiakov so ŠVVP.
- Využitie myšlienkových máp vo výučbe žiakov so ŠVVP
- Problémy sa musia riešiť alebo ako na problémové situácie nielen na hodine
- Outsider vs. Superman - alebo ako na vzťahy v triede
- Myslite aj na seba – tipy ako nevyhorieť
Komu je seminár určený
Najmä začínajúcim aj skúseným pedagogickým asistentom, pedagógom, ale aj zriaďovateľom a riaditeľom MŠ a ZŠ.
Lektor
PaedDr. Lenka Holíková
Je certifikovaná biznis koučka a certifikovaná lektorka s akreditáciou MŠVVaŠ SR.
Počas svojej 11‑ročnej kariéry riaditeľky základnej školy sa venovala inovatívnym prístupom vo vzdelávaní a vedení škôl. Dnes koučuje ľudí v biznise aj školstve a napĺňa si túžbu pomáhať ľuďom dosahovať motivujúce ciele. V úlohe lektorky odovzdáva ďalej svoje manažérske skúsenosti. Vyštudovala Pedagogickú fakultu Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a v roku 2001 úspešne obhájila titul Doktor pedagogiky na Fakulte Všeobecnej psychológie.
Ďalšie info
Účastník kurzu získa certifikát o jeho absolvovaní
V cene seminára sú podkladové materiály a občerstvenie v priebehu kurzu