Žiak so zdravotným znevýhodnením v základnej škole z pohľadu legislatívy a praxe
Obsah
Začleňovanie žiakov so zdravotným znevýhodnením (ZZ) do primárneho vzdelávania na základe legislatívy a skúseností rodičov
Aj žiak so ZZ má právo vzdelávať sa vo svojej spádovej základnej škole. Prax však ukazuje, že výber základnej školy pre dieťa so ZZ nie je vôbec jednoduchý a jednoznačný. Školy ich odmietajú z rôznych dôvodov.
Obsah webinára
Legislatívne možnosti pri primárnom vzdelávaní dieťaťa so ZZ
Dôležitosť spolupráce s centrami poradenstva a prevencie a centrami včasnej intervencie
Úskalia pri začleňovaní dieťaťa so zdravotným znevýhodnením z pohľadu rodičov
Potreba komunikácie s rodičmi pri spoločnom hľadaní foriem a metód vzdelávania pre dieťa so ZZ
Súčasťou webinára bude aj priestor na vzájomné zdieľanie skúseností a potrieb pri začleňovaní dieťaťa so ZZ do primárneho vzdelávania.
Komu je určený
pedagogickí zamestnanci školy
odborní zamestnanci školy
riaditeľ/riaditeľka školy
školský špeciálny pedagóg, školský psychológ
učiteľ, pedagogický asistent
liečebný pedagóg
Lektor/lektori
Zuzana Suchová - právnička s veľkým srdcom a zanietením pre inklúziu. Vzdeláva rodičov a odborníkov v oblasti legislatívy pre začlenenie dieťaťa/žiaka do vzdelávacieho procesu a celkovo do spoločnosti. Spolu s Ľudmilou Belinovou sa venujú presadzovaniu potrieb a práv detí. V Platforme rodín detí so zdravotným znevýhodnením viedla poradňu INKLULINKA.
Ľudmila Belinová - vyštudovaný klinický výživár a učiteľ odborných predmetov. Počas pedagogickej praxe a po narodení syna zistila, aké rôznorodé prístupy sú potrebné k vzdelávaniu a že inakosť nie je problémom. V súčasnosti sa venuje presadzovaniu práv, vzdelávaniu rodičov a odborníkov. Je spoluautorkou webovej stránky na Platforme rodín, kde jednoduchým jazykom približuje zákony laickej verejnosti.
Organizátor
UNIVERZITKA, www.univerzitka.sk
Organizačné info
Termín: 28.11.2023
Čas: 16:00-19:00
Miesto: online
Vzdelávanie je AKREDITOVANÉ
Termín prihlásenia do 28.11.2023
Linky:
Žiak so zdravotných znevýhodnením v základnej škole z pohľadu legislatívy a praxe