Základy krízovej intervencie I.
Cieľ kurzu
Oboznámiť účastníkov so základnými princípmi krízovej intervencie, štruktúrou a zásadami vedenia rozhovoru s klientom v kríze. Kurz je postavený na príkladoch z praxe a poskytuje možnosť vyskúšať si modelový rozhovor s klientom v krízovej situácii v bezpečnom prostredí. Pomôže tým zvýšiť kompetencie účastníkov pri práci s klientom v akútnej kríze. Účastníkom tiež poskytne inšpiráciu formou krátkych techník práce so sebou a podporí ich v rešpektovaní vlastných hraníc a limitov.
Obsah
- Čo je kríza - jej definície, príčiny, typológie a fázy
- Čo môžeme v rámci riešenia krízy zvládnuť sami
- Čo robiť, keď naše zvládacie stratégie zlyhajú
- Druhy krízovej intervencie z hľadiska typu kontaktu a cieľovej skupiny
- Základné princípy krízovej intervencie a vedenie rozhovoru s klientom v kríze
- Špecifiká komunikácie s klientom v akútnej kríze (ohrozený na zdraví alebo živote, panika)
- Základné riziká a limity krízovej intervencie
- Úvod do práce s traumou v kontexte krízovej intervencie
- Starostlivosť o seba, vlastné hranice a limity, psychohygiena
Komu je určený
Pre všetkých, ktorí prichádzajú do kontaktu s klientmi v náročných životných situáciách - lekárov, zdravotné sestry, pedagógov, psychológov, sociálnych pracovníkov, pracovníkov v priamej službe, osobných asistentov a podobne. Zároveň je kurz prospešný aj pre širokú verejnosť.
Lektorka
Mgr. Lenka Ottová
Organizačné info
- Termín: 16. 5. 2024 ONLINE
- Čas: 09.00 – 16.00
- Dĺžka kurzu: 8 vyuč. hodín
- online – Zoom
- Maximálny počet účastníkov: 12
- Akreditácia MPSV ČR