Podpora detí s ADHD/ADD pohľadom senzorických stratégií - inovačné vzdelávanie
Obsah
Kurz sa skladá celkovo z 80 hodín (1 študentská hodina má 45 min), ktoré sú rozdelené do 4 modulov tak, aby spolu pokryli problematiku učenia, správania a emocionality detí s ADHD/ADD. Moduly sú voliteľné, účastník si môže vybrať, ktorý z nich absolvuje. Prvý modul je však povinný pre pochopenie základných teoretických východísk, na ktoré sa bude nadväzovať v ďalších moduloch.
MODUL 1 - Porucha pozornosti pohľadom senzorických potrieb (20 hodinový modul)
Modul sa zameriava na senzorickú integráciu ako schopnosť centrálnej nervovej sústavy spracovať telesné zmysly a vysvetlí proces senzorickej integrácie a kategórie jej porúch. V module sa bude sledovať prejav týchto porúch pri bežných činnostiach a učení. Praktické cvičenia budú zamerané na identifikáciu a napĺňanie nenaplnených senzorických potrieb.
MODUL 2 - Senzorické stratégie na podporu pozornosti a učenia sa (20 hodinový modul)
Modul bude zameraný na to, ako metóda senzorickej integrácie pomáha deťom pri učení sa, v rámci ktorého sa bude skúmať vplyv telesných zmyslov na učenie, pozornosť a grafomotoriku. Predstavia sa senzorické stratégie a pomôcky, ktoré uľahčujú učenie. Venovať sa bude aj motivácii a oceňovaniu detí s poruchami pozornosti.
MODUL 3 - Senzorické stratégie na podporu každodenných situáciách (20 hodinový modul)
Porucha pozornosti sa neprejavuje len v škole a pri učení. Dieťa s ňou žije po celý deň, prichádza s ňou na krúžky i domov. Preto s tento modul zameria na senzorické stratégie, ktoré pomáhajú zvládať všeobecne známe ťažkosti, s ktorými sa deti s poruchou pozornosti potykajú. V modue sa rozoberú témy ako sú ťažkosti so spánkom, okusovanie vecí, podpora samostatnosti či ťažkosti s jedením. Praktická časť zahŕňa tvorbu pomôcok, senzorických kútikov a vytváranie senzoricky rešpektujúceho prostredia doma aj v triede.
MODUL 4 - Emócie a porucha pozornosti (20 hodinový modul)
Modul 4 predstaví základné zručnosti ako je oslovovanie emócie detí s prihliadnutím na špecifiká detí s ADHD/ADD pri prežívaní emócií. Najväčší priestor dostane emócia hnevu, pretože je najviac zaťažujúca a taktiež podpora sebavedomia a sebavnímania, pretože deti s ADHD/ADD čelia nadmernej kritike. Praktická časť bude zahřnať aktivity vhodné pre deti na doma či v práci.
Komu je určený
Vzdelávanie je určené pre odborníkov a odborníčky, ktoré pri svojej práci sprevádzajú rodiny detí s poruchami pozornosti, ale aj pre rodičov. Odborníci a odborníčky sa dozvedia o senzorických stratégiách, ktoré môžu aplikovať pri práci s deťmi v škole alebo počas poradenskej práci. Rodičia budú môcť porozumieť senzorickým pozadiam poruchy pozornosti a začať na ne reagovať pri výchove a učení sa doma.
Lektor/lektori
Mgr.Soňa Pekarovičová - špeciáalna pedagogička, poradkyňa a lektorka pôsobiaca v súkromnej praxi pod menom CentrumDys.
Vo svojej práci využíva kombináciu rôznych metód ako poradenstvo s prvkami terapie hrou, senzorická integrácia, bilaterálna integrácia či artefiletika.
Je lektorkou pre rodičov vo Filiálnej terapii a vo výcviku v oblasti "Terapeutické rodičovstvo".Posledných 9 rokov sa venuje najmä poradenstvu.
Organizátor
AnimaMundi - Centrum podpory a sprevádzania dospelých a detí.
Organizačné info
Skupina je uzavretá a počet miest limitovaný - max. 16 ľudí. Účastník, ktorý splní podmienky, a to absolvovanie aspoň 80 % vzdelávania, získa osvedčenie garantované OZ AnimaMundi a potvrdené ako inovačné vzdelávanie min. školstva SR, s počtom hodín, ktoré úspešne absolvoval.
Cena za jeden modul - 190 eur. Zvýhodnená cena za všetky moduly - 690 eur.
Termín: Modul 1 - 27.9.2024 (16:00-19:00), 28.9 (9:00-17:00), 29.9 (9:00-13:00).
Modul 2 - 7.10.2024 (9:00-17:00), 21.10(9:00-16:00/možnosť víkendového termínu)
Modul 3 - 4.11.2024 (9:00-17:00), 18.11(9:00-16:00/možnosť víkendového termínu)
Modul 4 - 2.12.2024 (9:00-17:00), 16.12(9:00-16:00/možnosť víkendového termínu)
Miesto: Karpatská 2098/9, 911 05 Bratislava
Prihlásenie: cez online formulár na stránkach www.animamundi.sk
16 December 2024
Linky:
Podpora detí s ADHD/ADD pohľadom senzorických stratégií - inovačné vzdelávanie