Vytvorené: pred 2 týždňami

Inventáre diagnostických pozorovaní Čítanie a Písanie - predpredaj je spustený

Inventáre diagnostických pozorovaní Čítanie a Písanie - predpredaj je spustený
Hurááá, tešíme sa ..... Aktuálne sú už v tlači dva naše nové produkty - Inventár diagnostických pozorovaní Čítanie a tiež aj Písanie. Sme hrdí na to, že sa nám ich darí vydať pod značkou Náš Poklad. Už čo nevidieť sa z nich môžete tešiť aj vy.

Dlho sme na nich pracovali a konečne sú v tlači. V najbližších dňoch už budú k dispozícii aj v našom e-shope (sledujte dobre, aby ste nepremeškali). Pre váš neočakávane veľký záujem o tieto materiály po zverejnení našej informácie na sociálnych sieťach sme spustili PREDPREDAJ. Oba inventáre sú k dispozícii v e-shope v predpredaji už od 11.11.2024.

S dodaním potom počítajte koncom novembra.

Oba inventáre sú určené najmä do rúk členom školských podporných tímov v ZŠ alebo odborným zamestnancom v poradniach ako rýchla orientačná pomôcka, jednoduchý nástroj, obsahujúci súhrn rôznych položiek, potrebných pre zmapovanie úrovne čítania a/alebo písania, pochopenie prípadných ťažkostí dieťaťa v čítaní a/alebo písaní, identifikáciu bariér, ako aj vzťahu k čítaniu a/alebo písaniu.

Inventáre (checklisty) so zameraním na čítanie a písanie budú slúžiť na vykonávanie orientačnej diagnostiky čítania a písania v podmienkach školy alebo poradne. Môžu sa stať súčasťou portfólia žiaka,  prehľadom o jeho zručnostiach, schopnostiach, vedomostiach, znalostiach, silných a slabých stránkach súvisiacich s procesom čítania a písania.

Účelom ich použitia je zmapovanie stavu, zámerné, systematické zhromaždenie dostupných údajov, poznatkov, pozorovaní a zistení o procese čítania a písania žiaka a s týmito procesmi súvisiacich skutočností.  Jedná sa o sumárny kvalitatívny pohľad so zmapovaním viacerých faktorov, ktoré sa podieľajú na procese čítania a písania alebo majú s nimi úzky súvis, s cieľom nájsť následne cestu pomoci.

Inventáre môžu byť využívané plošne pre všetkých žiakov, nie len pre tých, ktorí sa javia ako rizikoví či s ťažkosťami  - napr. aj ako forma skríningu, depistáže.

Cielené sú však najmä pre tých žiakov, u ktorých učiteľ, rodič alebo niekto iný identifikuje ťažkosti v osvojovaní si čítania a/alebo písania a v čitateľských a/alebo pisateľských výkonoch.

Primárne sú vhodné najmä pre začínajúcich čitateľov a pisateľov, pre žiakov 1.-4.ročníka, ale prípadne aj pre starších dyslektikov, dysgrafikov a dysortografikov (napr. v rámci rediagnostiky či kontroly).