Matematika názorne nielen pre žiakov s dyskalkúliou
Ako pomôcť deťom, ktoré sa vo vyučovaní stratili? Ako ich vrátiť späť na cestu úspechu?
Seminár českého Dyscentra Praha ukáže učivo 1. stupňa v súvislostiach, bez ktorého zvládnutia majú deti zatvorenú ďalšiu vzdelávaciu cestu v matematike:
štruktúra matematických poznatkov, zručností, ich vývoj a metodické súvislosti
teória kognitívnej záťaže – vyučovacie princípy, ktoré pomáhajú
rýchla kvalitatívna diagnostika matematických zručností
najčastejšie príčiny ťažkostí
pedagogická intervencia – konkrétne metodické kroky, postupy a pomôcky, ktoré vedú k efektívnemu porozumeniu a osvojeniu číselných predstáv – desiatkovej sústavy, pozičnej hodnoty číslic v čísle, numerických operácií násobenia a delenia a slovných úloh
aplikácia Včielka, ktorá vie pomôcť deťom, pedagógom a rodičom s diagnostikou aj následnou starostlivosťou
Metodika je vhodná pre deti, ktoré si z rôznych dôvodov (aj v dôsledku online výučby počas pandémie) v priebehu aj niekoľkých rokov školskej dochádzky nevytvorili predstavu o desiatkovej sústave. Nerozumeli pozičnej hodnote číslic v čísle a vplyvom toho používajú vyčerpávajúce a často neefektívne postupy pri numerických operáciách sčítania a odčítania. Následne neporozumeli operáciám násobenia a delenia. Nie sú schopné riešiť komplexné aritmetické úlohy (slovné úlohy). V dôsledku toho sa potom nemôžu plnohodnotne zapojiť do vyučovania a časom zlyhávajú. Nezvládnu narastajúci objem učiva – nechápu súvislosti. Neskôr môžu byť ohrozené zvýšenou úzkostnosťou a rezignáciou na školské vyučovanie.
Lektor
PaedDr. Renata Wolfová
Pre koho
učitelia 1. stupňa ZŠ,
asistenti pedagóga,
školskí špeciálni pedagógovia,
poradenskí špeciálni pedagógovia
Organizačné info
prezenčne, Dyscentrum Praha
čas konania: 9.00 - 17.00 hod. (rozsah 8 hodín)
V rámci seminára budú účastníkom poskytnuté materiály pre diagnosticko-intervenčnú pomoc deťom.