Vytvorené: pred 2 týždňami

Žáci se specifickými poruchami učení a chování a efektivní strategie učení (zejména na 2. stupni ZŠ)

Na druhý stupeň ZŠ mnohokrát prichádzajú žiaci s chýbajúcimi základmi, nestačia tempu výučby, ich nechuť a pocity beznádeje narastajú. Učenie pre nich prestáva mať zmysel.

Ako zbytočne nestrácať čas, predísť demotivácii a viesť ich k efektívnemu učeniu?


Účastníci budú mať možnosť zoznámiť sa s rôznymi stratégiami a pomôckami, ktoré môžu tento prístup zmeniť a ukázať, že učenie môže byť dokonca aj zábavné...


Prekonávanie pretrvávajúcich prejavov špecifických porúch učenia:

  • pri dyslexii možnosti zlepšenia kvality čítania, porozumenia a práce s náučným textom,
  • pri dysortografii prekonávanie ťažkostí pri osvojovaní gramatiky a slovnej zásoby v slovenskom aj cudzom jazyku,
  • pri dysgrafii možnosti kompenzácie ťažkostí v písomnom prejave,
  • pri dyskalkúlii možnosti prekonávania čiastkových problémov;


Orientačná diagnostika výhodných štýlov a stratégií učenia, príklady rôznych učebných stratégií, tvorba výučbového portfólia a pod.

Uplatňovanie rôznorodých stratégií učenia vo výučbe, metódy práce s náučným textom, tvorba výučbových portfólií.



Lektor

  • doc.PhDr, Lenka Krejčová, PhD.



Pre koho

  • Učitelia 1. a najmä 2. stupňa základných škôl,
  • špeciálni pedagógovia
  • asistenti učiteľa


Organizačné info

  • organizátor: Dyscentrum Praha
  • čas konania: 9-15 hod. (spolu 6 výukových hodín)