Žáci se specifickými poruchami učení a chování a efektivní strategie učení (zejména na 2. stupni ZŠ)
Na druhý stupeň ZŠ mnohokrát prichádzajú žiaci s chýbajúcimi základmi, nestačia tempu výučby, ich nechuť a pocity beznádeje narastajú. Učenie pre nich prestáva mať zmysel.
Ako zbytočne nestrácať čas, predísť demotivácii a viesť ich k efektívnemu učeniu?
Účastníci budú mať možnosť zoznámiť sa s rôznymi stratégiami a pomôckami, ktoré môžu tento prístup zmeniť a ukázať, že učenie môže byť dokonca aj zábavné...
Prekonávanie pretrvávajúcich prejavov špecifických porúch učenia:
- pri dyslexii možnosti zlepšenia kvality čítania, porozumenia a práce s náučným textom,
- pri dysortografii prekonávanie ťažkostí pri osvojovaní gramatiky a slovnej zásoby v slovenskom aj cudzom jazyku,
- pri dysgrafii možnosti kompenzácie ťažkostí v písomnom prejave,
- pri dyskalkúlii možnosti prekonávania čiastkových problémov;
Orientačná diagnostika výhodných štýlov a stratégií učenia, príklady rôznych učebných stratégií, tvorba výučbového portfólia a pod.
Uplatňovanie rôznorodých stratégií učenia vo výučbe, metódy práce s náučným textom, tvorba výučbových portfólií.
Lektor
- doc.PhDr, Lenka Krejčová, PhD.
Pre koho
- Učitelia 1. a najmä 2. stupňa základných škôl,
- špeciálni pedagógovia
- asistenti učiteľa
Organizačné info
- organizátor: Dyscentrum Praha
- čas konania: 9-15 hod. (spolu 6 výukových hodín)
Linky:
Žáci se specifickými poruchami učení a chování a efektivní strategie učení (zejména na 2. stupni ZŠ)