Vytvorené: pred 2 týždňami

Kurz Grunnlaget - Model pojmového učenia

Nórska metóda Grunnlaget pomáha budovať slovnú zásobu, aktívne premýšľať o pojmoch a ukazuje pedagógom aj poradenským pracovníkom, ako môžu s deťmi pracovať na vnútornom osvojovaní pojmov.


Program je vhodný pre deti predškolského veku aj pre starších žiakov s kognitívnymi deficitmi.

Účastníci sa oboznámia so všetkými princípmi a nástrojmi, ktoré program Grunnlaget využíva, a budú ho následne schopní používať so svojimi klientmi aj žiakmi. Princípy sprostredkovania pojmov sa výborne uplatňujú aj pri práci so staršími žiakmi pri osvojovaní si komplexného učiva.

Grunnlaget vychádza z princípov skúsenosti sprostredkovaného učenia a rozvíja pojmové systémy dôležité na podporu poznávacích (kognitívnych) funkcií.


Počas dvojdňového kurzu sa účastníci oboznámia s teoretickými východiskami metódy, osvoja si pojmové systémy a fázy ich učenia a naučia sa aranžovať úlohové situácie tak, aby u klienta/žiaka viedli k založeniu základného pojmového systému nevyhnutného pre ďalší rozvoj myslenia aj učenia.


Program

  • princípy sprostredkovaného učenia významné pre model pojmového učenia,
  • súvislosť medzi rečou a myslením,
  • východiská metódy Grunnlaget,
  • cieľová skupina metódy Grunnlaget – čo potrebuje rozvíjať, ako je možné pracovať s klientmi/žiakmi pomocou metódy Grunnlaget,
  • pojmové systémy,
  • fázy učenia sa pojmov, využitie dlhodobej pamäte pri vnútornom osvojovaní pojmov,
  • metodológia Grunnlaget v praxi – modelové situácie zamerané na nácvik vyučovacích rozhovorov s klientmi/žiakmi a na rozvoj ich učenia a myslenia.


Lektor

Mgr. Karolína Ranglová


Organizačné info

  • čas konania: 9 - 17 hod.


9 October -
10 October 2025
Praha, CZ
CZK 3800

Linky:

Kurz Grunnlaget - Model pojmového učenia