Kurz Grunnlaget - Model pojmového učenia
Nórska metóda Grunnlaget pomáha budovať slovnú zásobu, aktívne premýšľať o pojmoch a ukazuje pedagógom aj poradenským pracovníkom, ako môžu s deťmi pracovať na vnútornom osvojovaní pojmov.
Program je vhodný pre deti predškolského veku aj pre starších žiakov s kognitívnymi deficitmi.
Účastníci sa oboznámia so všetkými princípmi a nástrojmi, ktoré program Grunnlaget využíva, a budú ho následne schopní používať so svojimi klientmi aj žiakmi. Princípy sprostredkovania pojmov sa výborne uplatňujú aj pri práci so staršími žiakmi pri osvojovaní si komplexného učiva.
Grunnlaget vychádza z princípov skúsenosti sprostredkovaného učenia a rozvíja pojmové systémy dôležité na podporu poznávacích (kognitívnych) funkcií.
Počas dvojdňového kurzu sa účastníci oboznámia s teoretickými východiskami metódy, osvoja si pojmové systémy a fázy ich učenia a naučia sa aranžovať úlohové situácie tak, aby u klienta/žiaka viedli k založeniu základného pojmového systému nevyhnutného pre ďalší rozvoj myslenia aj učenia.
Program
- princípy sprostredkovaného učenia významné pre model pojmového učenia,
- súvislosť medzi rečou a myslením,
- východiská metódy Grunnlaget,
- cieľová skupina metódy Grunnlaget – čo potrebuje rozvíjať, ako je možné pracovať s klientmi/žiakmi pomocou metódy Grunnlaget,
- pojmové systémy,
- fázy učenia sa pojmov, využitie dlhodobej pamäte pri vnútornom osvojovaní pojmov,
- metodológia Grunnlaget v praxi – modelové situácie zamerané na nácvik vyučovacích rozhovorov s klientmi/žiakmi a na rozvoj ich učenia a myslenia.
Lektor
Mgr. Karolína Ranglová
Organizačné info
- čas konania: 9 - 17 hod.